štvrtok 20. júla 2017

Rozchod zabudnutý. Kapitán Darko sa do Olomouca vrátil ako asistent

Vtedy, keď musel Andrův stadion opustiť, by si sympatický stopér hovoriaci plynulo po slovensky ťažko dokázal predstaviť, že v klube bude kedy ešte pôsobiť. Koniec, alebo presnejšie formu hrýzol ťažko. Sigma si zrovna vybojovala účasť v predkole Európskej ligy, ale kouč Psotka s veteránom už nepočítal.

"O tom mi ani nehovorte. Veľa ma to mrzí, tým bet365 stavky skôr, že sa budú hrať poháre. Najskôr ste kapitán, všetko v pohode, zrazu ním nie ste a nikto vám nič neoznámi. To už ma mrzelo na jeseň. No a ten koniec? Ja sa to dozvedel z novín, kde pán Kubíček (vtedajší športový riaditeľ Sigmy) písal, že v Sigma končím, "ľutoval Šuškavčevič.

"Tréner mi o tom potom povedal až tri dni pred koncom ligy.Áno, bolo mi jasné, že mám zmluvu do konca sezóny, ale do očí mi nikto nepovedal, ako to vidí ďalej. Nie som osemnásťročný chalan, už predsa mám niečo za sebou. Sme ľudí. Stačilo povedať:, Nemáš na to, končíš a nazdar. 'Ja by som to prijal. Ten prístup ma trošku dostal. "

To je však minulosť, v ktorej sa dnes štyridsaťročný niekdajší obranca Vojvodiny Novi Sad, Hajduku Split, Slavie či Slovácka neutápí. "Už to takto neberiem, hodil som to za hlavu.


Čo bolo, to bolo, nedá sa nič robiť. Teraz tu začínam znovu, je to akoby nová knižka otvorená od začiatku.Teším sa na prácu, dúfam, že sa nám bude dariť, "povedal klubovému webu.

Štart prípravy sigmáků kvôli trénerským skúškam zmeškal, teraz už je však pravou rukou Kalvodu. "Mali sme druhý semester trénerskej profilicence, ešte ma pustili o dva dni skôr. Mal som meškanie s nástupom, ale tréner ma uvoľnil, takže to nebol žiadny problém, "pousmial sa.

"Je to náročné. Desať dní od pol deviatej ráno do desiatich do večera stále teórie a praxe, strieda sa to, po štyroch dňoch toho má človek dosť, hlava už to neberie.Ale škola dá veľa, môžete sa naučiť veci, s ktorými som sa ako aktívny hráč toľko nestretol, takže mi to v trénerskej kariére pomôže. "

Kalvoda: Darko je chlapec, vlastne už štyridsiatnik, ktorý sem patrí

Ponuka z Olomouca prišla v pravú chvíľu. Práve keď rodák z Podgorice bol bez angažmánu. "Sigma potrebovala asistenta. Ja som tu nejakú dobu hral, ​​mám už skúsenosti z Čiernej Hory, prebehli rozhovory a ku koncu minulého súťažného ročníka sme sa dohovori li, "popisuje, ako nahradil v realizačnom tíme Hanák Pavla Mlynár.

"Niečo už bolo v zime, či by som do Sigmy išiel.U tímu ale ešte bol bet365 predchádzajúci asistent, potom sme sa v závere jari dohovorili na podmienkach a som tu. Ale trvalo to šesť mesiacov. "Kalvoda sa na spoluprácu teší:" Je to chlapec, vlastne už štyridsiatnik, bet365 mobil ktorý v Česku ako hráč prešiel Slaviou, Slováckom aj Sigmou, kde robil kapitána. Má tu dieťa a priateľku. Je to typ, ktorý do Olomouca patrí. "

A Šuškavčevič pridáva:" Ako som bol profesionál ako hráč a zakladal si na maximálnom prístupu, tak rovnako na to budem dbať aj v trénerskej kariére.Takže čokoľvek bude hlavný tréner požadovať, nebude problém. "

Prvá trénerské skúsenosti zbieral ako asistent a následne hlavný kouč v Golubo vci, kde zažil aj predkolo Európskej ligy.

" U nás bol problém , že Čierna Hora mala strašne malý koeficient a museli by sme prekonať štyri predkola, aby sme sa dostali do základnej skupiny. My vtedy prešli tri predkola a v poslednom mali PSV Eindhoven. A tam sme nemali šancu. Doma sme prehrali 0: 5 a pri nich 0: 9. To bolo jednoducho strašidelné, "orosí sa.

"Rozdiel bol zjavný, na špičku európskeho futbalu sme nemali vôbec, ale skúsenosti to boli dobré. Potom po roku hlavného trénera odvolali a vzal som to ja.Viedol som tím osem mesiacov. "Než sa musel porúčať tiež. "Z posledného miesta sme sa posunuli dopredu, mali sme desať zápasov bez prehry, šesť víťazstiev a štyri remízy. Potom sme mali z nasledujúcich štyroch stretnutí bod a odvolali aj mňa. "

Trénerská rola je podľa neho oveľa ťažšie ako hráčska. "Človek má viac zodpovednosti, je to aj viac stresujúce. Keď sa nepodarí zápas, tak nad t ým premýšľate zo všetkých strán. Keď si hráč, tak si to odehraješ tak, ako najlepšie vieš, čo od teba chce tréner.A ako tréner odpovedáš za všetko, za celý mančaft, je to určite náročnejšie. "

V Sigma sa stretol s krajanom, záložníkom Denisom Cano. "Denise som nepoznal, ale podľa toho, ako hrával, je to kvalitný futbalista," všimol si. "Som rád, že máme asistenta Čiernohorcov, dúfam, že to budem mať trošku ľahší," žmurkol Cana.

Šuškavčevič len pokrúti hlavou: "Nie, to vôbec. Každý to má rovnaké, nie je v tom žiadny rozdiel. "

Olomouc sledoval na internete i po zostupe do druhej ligy. "Sigma sa vrátila nakoniec presvedčivo, ale zo začiatku to nemala vôbec jednoduché, mala málo bodov. Stále v mužstve sila je, kvalita sa nakoniec ukázala a chlapci vyhrali úplne zaslúžene. Vrátili sa tam, kam bet 365 patrí. "

Nie tak úplne.Fanúšikovia by ju najradšej videli zase útočiť na európske poháre. "Bude to určite ťažké," tlmí očakávania na štarte sezóny. "Druhá liga bola viac bojovná. Teraz bude hlavne potrebné sa udržať a stabilizovať, potom hovoriť o niečom inom. Prvý rok po návrate bude zložitý, musíme sa s tým popasovať, nedá sa nič robiť. "

bet365 bonus

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára